I filmerna man ser

Jag skulle så gärna vara svår
Men jag skulle ju inte vara mig själv då
Jag skriver först så kommer titeln sen
Det lärde en stilren kvinna mig
Jag såg ett stjärnfall idag
Eller, nästan
Min bästa vän såg det
Får jag också önska då?
Vi är ju trots allt det där hemska så jävla nära varann
Det är liksom okej
Han önskade - jag ville också önska
Men jag kunde bara inte ta mod till mig
Att våga, det är nog meningen med livet
Jag tror på döden
Det gjorde inte mannen bredvid biblioteket
Att vara cynisk och naiv gör allt så mycket lättare
Men hur lätt får livet vara utan att bli konstgjort?
Bara genom Din beröring blir jag lika sårbar igen
Det är fortfarande lika jävla vackert
Om inte vackrare
Stjärnorna blänger iskallt på mig och min halvtända John Silver
Det känns så internt och
Jag bryr mig
Det är en konst att göra det
Mina nyårslöften

Kommentarer
Postat av: Josefine

Du skriver fint. Eller tänker fint, kanske man borde säga. Fast ändå lite, sådär som det kan vara ibland. Typ. Jag vet inte.

2009-08-03 @ 02:40:34
URL: http://ugnip.blogg.se/
Postat av: JuliagillarAnton

Jag är en kvinna, nu är det konstaterat från någon annan än mig;tack.

Jag är naiv, jag tror inte bara på det man ser för det är sällan man ser kärleken, kanske för sällan.

Men kan man vara för naiv, jag tror inte det. Inte alls. Man kanske inte kan vara för mycket av någonting, man kanske bara är olika och så är våra liv också, olika såklart!

jag älskar dig och jag tror att det syns ibland, men jag tror alltid på det även när det nte syns.

kärlek

2009-08-03 @ 13:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0