I utkanten av staden

Bilarna utanför har våldtagit hennes sömn
För tredje natten i rad
Hennes ögon skriker "döda mig"
Men hennes läppar bara ler
Det är inte fallet som gör ont, det är kollisionen
Hur många gånger har hon inte dränkt sina sorger i lådvin och Corner?
Plockat upp sin gitarr och försökt skriva något
Bara för att inse att
Han tog inspirationen med sig när han försvann
Det är känslorna
Känslorna är upphov till alla själsliga sår
Lukten av hans hår finns fortfarande kvar
I varenda litet hörn av den här jävla staden
Det har gått sju år nu
Hon lovade sig själv att aldrig försöka låtsas
Att hon någonsin skulle kunna glömma honom
Mindes med sorg alla viskningar i hennes tonårsrum
Det var så länge sen att ordet "konkret" känns läskigt främmande
Det var sent 80-tal och allt var förbjudet
Varenda ord som föll likt bomber över hustaken kommer alltid att eka där
Just där, i samma rum där han en gång sov
I samma säng där de en gång älskade
På samma golv som han en gång friade
Hon lutar sig ut genom fönstret
Gatan utanför ter sig suddig i morgonrusningen
Eller så är det bara för att allt annat försvinner bredvid honom
Hans karakteristiska gångstil, sättet han drar handen genom håret
Hon vet att han brukar gå förbi varje morgon vid den här tiden
Då står hon där
Naken och berusad
Betraktar på håll hur den enda hon någonsin älskat går förbi
Hon kan inte hjälpa att hon önskar att få vara kvinnan som går bredvid


Kommentarer
Postat av: Tove^^

åhh älskade pojke<3

2009-11-13 @ 08:19:09
URL: http://dintotto.blogg.se/
Postat av: amanda

fullträff. 1 2 3 gånger. totalt.

2009-11-13 @ 17:12:42
URL: http://munspelsdaren.blogg.se/
Postat av: en i mängden



Du vet inte vem jag är

men ändå hjälper du mig

omedvetet

varje ord jag läser

så väl skrivna av dig

får mig att hoppas

får mig att tänka

får mig att långsamt börja leva

det var så längesen nu

jag har naivt

levt efter manus

varit den man vill att jag ska vara

eller iallafall försökt

att något så simpelt som bläcksvarta ord

mot en pixel vit bakgrund

kan beröra

skrämmer mig lite

som att du vet vilken roll jag vill spela

och ser den ensamma förvirrade nakna flickan

bakom karaktären

sättet du skriver på är något jag beundrar men samtidigt föraktar

vill också vara en sån

som ses som djup



allt jag vill säga är tack

2009-11-16 @ 00:07:26
Postat av: Sofie

Fan vad bra du är.

Jag ryser..

2009-11-24 @ 11:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0