Trasiga skosnören

Det är skillnad på att vara blåögd och att ha blåa ögon
Min själ är lika trasig som jeansen flickan bredvid mig på bussen idag bar
Stora, asymmetriska hål måste fyllas igen
Jag tror att det är därför man förändras
Man måste fylla sitt tomma inre med någonting nytt
Vidga sina vyer
Har länge hatat det där klämkäcka, jävla "Carpe Diem"
Men det är ju sinnessjukt viktigt
Flera gånger den här veckan har det gråtits mot min axel
Det skulle mycket väl kunna vara jobbigt, men jag gillar det
Inte bekräftelsen, att känna att man är värd att vara den som fångar i fallet
Utan känslan av välbehag av att kunna hjälpa andra människor
Att hitta någon slags väg tillbaka när dom gått vilse
Antingen i sig själva, eller i den (ibland) alldeles för stora världen
Jag förvånas gång på gång, när nya sidor av personer
Kliver ur det dunkla mörkret och avslöjas
Det finns så fruktansvärt många människor i den här världen
Det är konstigt att så få förstår
Att man inte behöver någon annan människa för att kunna leva sitt liv
Man måste kunna leva med sig själv innan man kan leva med någon annan
Man måste älska sig själv för att kunna älska någon annan
I grund och botten så måste man inse
Att ensamheten kan vara det vackraste som finns
Innan man kan börja leva


Kommentarer
Postat av: hon med trasiga jeans.

kanske kontroversiell

men helt klart alldeles för bra

för den här världen



aldrig sätter sig något så djupt som det du gör eller skriver

2009-11-19 @ 23:06:57
Postat av: emma

du skriver så sjukt jävla fint människa.

2009-11-19 @ 23:24:59
URL: http://emmakarlssson.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är väl inte rätt person att prata om "vidga sina vyer"?

2009-11-20 @ 08:06:58
Postat av: J

Det känns varmt att gråta guld, även om det gör ont så in i helvete.

Och det känns ju bra att göra dig välmående:)

2009-11-20 @ 09:00:36
Postat av: Anonym

Tack för att du har fångat mig i mitt fall. Precis som jag testade dig i datasalen för några minuter sedan. Jag föll, men litade på dig. Tack.

Tak för att jag får gråta mot din axel. <3

2009-11-20 @ 15:30:07
Postat av: Anonym

Om jag är blåögd.

Men tack för att jag får gråta mot din axel.

Jag föll förut.

För bara några minuter sedan i datasalen.

Bara för att testa dig.

Jag litade på dig och du tog emot.

Tack för allt min vän. <3

2009-11-20 @ 15:44:21
Postat av: Felicia

puss. <3

2009-11-21 @ 10:02:29
URL: http://barrelina.blogspot.com
Postat av: Anonym

det är sjukt att så få av all denna mängd av människor förstår.

det är så skönt att du förstår mig.

och det kändes helt otroligt när du sa att jag verkade förstå dig så bra.

att vi är lika så det är läskigt är vi både eniga om.

vårat samtal i onsdags var sjukt.

gud vilka upptäckter och så.

jag hatar att kommentera.

du är bra Anton. och var ensam innan du STUPAR.

men, i will catch you if fall. <3

2009-11-23 @ 01:41:53
Postat av: Nellie

Mitt mål är att jag ska bli kompis med mig själv, jag menar det är ju alltig mig jag är med. jag somnar med mig själv, och jag vaknar med mig själv - varje dag hela livet.

Och ensamheten kan så vara vackert - men "tillsammans är vi starka"

2009-11-29 @ 23:39:23
URL: http://gooddaysunshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0