Världen kretsar kring pengar... och Dig

Jag har drömt
Jag har målat hjärtan på immiga fönsterrutor hela sommaren
Jag har gått på K-brunnar i hopp om att Du ska dyka upp runt nästa hörn
Men jag har slutat tro på skrock nu
Jag måste ju ta tjuren vid hornen
Ta tag i Det
Men det är ju det som är så jävla läskigt
Ibland har man dagar då allting går snett
Man sliter av sig det där hemska man aldrig mer vill tänka på
Precis som en blöt t-shirt
Och man börjar om igen
Men ofta tillåter man inte sig själv att riktigt tänka färdigt
Gåshuden är väl det enda som tilltalar mig
Inte att känna sig alternativ, viktig och vuxen
Som vilken acne-befläckad tonåring som helst
Sitta på något hak någonstans, dricka kaffe
Även här vuxen-aspekten
Jag har tappat någon på vägen
Jag hoppas på att våra vägar korsar varandras snart
För jag behöver ju henne
För att hitta mig själv igen
För att hitta dörren ut ur det här rummet med väggar av asfalt
Kanske i grund och botten bara för att hon är så jävla underbar
Och förstår mig så hårt
Jag tror att Jorden fortfarande behöver sakta ner lite
Eller i alla fall ge mig en chans att klättra över den där muren som Du byggt upp
Men vad vet jag - jag är bara 15 år och tragisk
En liten människa med stora drömmar

Kommentarer
Postat av: Emma

Aw, Anton är kär..?

2009-09-21 @ 22:44:41
URL: http://emmakarlssson.blogg.se/
Postat av: han den store poeten som hon var förälskad i

drömmar är allting.

2009-09-22 @ 14:43:40
Postat av: AntonsbästaJUlia

du är inte sorglig!! jag måste springa till muko jag vill skriva mer till dig egntligen men du vet ju hur långsamt jag skriver så vi ses i 305 istället, det är sorgligt att inte skriva klart. krälek

2009-09-23 @ 11:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0