Maybe

Höstkänslor
Hämtpizza
Tårar mot asfalten och jazz i öronen
Och så var vi igång igen
Vi äter i tystnad och låtsas inte om
Att vi egentligen vill sluka varandra
Älska varandra till döds
Men ingen vågar ta språnget
Hon förgjorde mig, om och om igen
Det är därför jag inte litar på dom längre
Prata inte med tjejer - du får bara ditt hjärta krossat
Men det är tur att de finns
De allra bästa låtarna handlar om krossade drömmar och framtidsvisioner
Löven gulnar och vittrar så småningom sönder
Bara för att snart förnyas
Ingen anledning att hålla något tillbaka
Rösten spricker och
Jag bestämmer mig för att låta tystnaden tala
Jag måste stjäla tillbaka mig själv
Återta kontrollen
Men det får vänta
Jag har en värld att rädda först

Kommentarer
Postat av: amanda

<3

2009-09-23 @ 15:31:37
URL: http://amandaekstedt.blogg.se/
Postat av: Lina Steén

Din text, likt en osalig vind.

Som gummistövlar, springer i oss.

Kan aldrig ta slut, helt dränkt.

Du står där, Men du väntar.

Du har en värld att rädda först.

-------

I mig

Strömmande, virvlande hårt

Tusen hammare slår

Helt dränkt i mitt eget

Kämpande dragande

Hjärtat i ett krampande grepp

Som när själen övergivit kroppen

Glimmande pannan

Droppe i svart

Det blir svårt att stå

Darrande steg tar över

Hela världen suddig

Och jag svimmar

I en hög av kött och ben

Där är jag

Men jag ska alltid kämpa.



---



Puss Anton.

2009-09-23 @ 23:03:50
URL: http://linasteen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0